Green Vita Untuk Rambut Gugur dan Masalah Botak

bald

Rambut gugur yang kronik memang merimaskan, seperti
✔ Rambut Gugur Dan Jarang?
✔ Kulit kepala Gatal?
✔ Kepala dah hampir Botak?
✔ Pegang je rambut mesti ada yang melekat kat tangan.
✔ Kat tudung penuh rambut.
✔ Nak masak pun bimbang rambut jatuh dalam makanan.
✔ Rambut gugur berselerakan atas lantai, kat bantal, dalam bilik air.
✔ Rambut yang ada pun tak bermaya?
✔ Penat dah tukar syampu macam-macam?
✔ Penat juga guna minyak macam-macam?
Kronik tak masalah rambut yang Maya hadapi?

SYAMPU / TONIK / SERUM RAMBUT, ADAKAH MEMBANTU MERAWAT RAMBUT GUGUR???

shampoo

Macam-macam syampu dah cuba tapi masalah rambut gugur masih tak selesai. Ini kerana syampu, tonik, serum hanya merawat luaran rambut TETAPI tidak pada akar rambut. Untuk akar rambut yang sihat bermula dari pemakanan yang memenuhi semua keperluan rambut.
APAKAH MAKANAN UNTUK RAMBU?
fruits

Nutrisi yang diperlukan untuk rambut sihat

Rahsia untuk rambut lebat, berkilat, dan cantik beralun bukan terletak pada syampu mahal atau rawatan salon mewah tetapi ia bergantung kepada diet yang sihat.
Berikut merupakan senarai nutrisi yang diperlukan oleh rambut sihat dan cantik beralun.

      zink dan zat besi:

 

      Menurut penyelidik terkenal, zat Besi dan zink adalah dua mineral penting untuk rambut yang membantu folikel rambut tumbuh sihat. Daging merah tanpa lemak kaya dengan kedua-dua nutrisi tersebut. Mengambil daging merah tanpa lemak dua kali seminggu membantu rambut mendapatkan zink dan zat besi yang cukup untuk rambut. Pasangan sumber nonmeat seperti kacang merah atau kacang soya, dengan makanan sumber kaya vitamin C seperti seperti limau membantu untuk meningkatkan penyerapan zat besi.

 

      2. Vitamin D:

 

      Banyak kajian mendapati bahawa vitamin D boleh membantu menggalakkan pertumbuhan rambut. Sesetengah jenis makanan yang mengandungi Vitamin D secara semulajadi dan duduk di bawah matahari untuk beberapa minit sehari juga boleh membantu badan menghasilkan Vitamin D secara semulajadi.

 

      3. Protein:

 

      Protein adalah blok bangunan utama badan, ia menggalakkan pembaikan dan pertumbuhan sel dengan cepat seterusnya ia juga meningkatkan kekuatan sel rambut. Wanita perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 45 gram protein sehari.

 

      4. Biotin:

 

      Biotin adalah nutrien penting yang mensintesis hormon penting yang dipanggil Keratin Faktor Pertumbuhan badan yang digunakan untuk mensintesis Keratin – protein yang membentuk bahagian-bahagian yang berserabut rambut. Biotin juga dikenali sebagai vitamin B7.

 

      5. Omega-3 Asid Lemak:

 

      Mengambil hidangan ikan berlemak seperti salmon dan chia seed yang kaya dengan Omega 3 sebanyak tiga kali seminggu membantu untuk rambut kuat dan cepat panjang, atau boleh juga mengambil 2 gram sehari makanan tambahan EPA dan DHA.

 

      6. Vitamin A dan C:

 

      Kedua-dua vitamin adalah penting untuk rambut yang sihat kerana mereka menjadi asas pembinaan sebum yang menyalut folikel rambut dan melindungi mereka daripada kerosakan.

 

      7. Folic Acid:

 

      Asid folik adalah penting untuk pertumbuhan rambut kerana tahap penurunan asid folik membawa kepada memperlahankan pembahagian sel dan pertumbuhan folikel rambut. Kekurangan asid folik juga boleh menyebabkan rambut beruban di awal usia.

 

 

GREEN VITA MENGANDUNGI SEMUA ASID AMINO, MINERAL DAN VITAMIN YANG DIPERLUKAN OLEH RAMBUT.

green-vita-sticker1

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s