Gula Tebu Organik

Perbezaan Gula Organik & Gula PutihGula tebu organik diperbuat dari perahan jus tebu dan dikeringkan. Kandungan pekat dari perahan jus tebu atau disebut nira (molasses) tidak dibuang menjadikan warnanya perang. Ia berbeza dari gula putih kerana ia diproses (refined) secara kimia. Gula putih adalah sukros, ia adalah kristal putih yang terhasil setelah proses membuang semua…

The Bunga Ros

Teh Bunga Ros boleh dikatakan minuman herba yang semakin mengambil tempat di hati wanita yang ingin tampil cantik, berseri, sihat dan bertenaga dengan kaedah semulajadi tanpa produk berasaskan bahan kimia. Rata rata bersetuju dengan kesan kesan amalan pengambilan Teh Bunga Ros ini yang amat bagus untuk kesihatan dan kecantikan! Bau Teh Bunga Ros yang Wangi…

22 Foods That Increase Leptin Sensitivity

Increasing leptin sensitivity may be very important if you are trying to lose weight as obese or overweight people tend to suffer from leptin resistance (insufficient response of body cells to leptin), which results in high leptin levels in blood and poor utilization of this hormone by the body. This article features an evidence based…

Apa itu Leptin?

Sudah banyak kali maya terima info tentang leptin dari email yang maya subscribe. Ini antara petikan email tersebut yang bercerita bagaimana Hormon Leptin boleh merosakkan diet kita. Ohhh… memang tak puas hati betul bila tahu tentang hormon ni kan. Jom baca dan fahami leptin dari artikel tersebut yang Maya sudah alih bahasakan. kalau ada yang…

APA ITU LEPTIN?

Sudah banyak kali maya terima info tentang leptin dari email yang maya subscribe. Ini antara petikan email tersebut yang bercerita bagaimana Hormon Leptin boleh merosakkan diet kita. Ohhh… memang tak puas hati betul bila tahu tentang hormon ni kan. Jom baca dan fahami leptin dari artikel tersebut yang Maya sudah alih bahasakan. kalau ada yang…

15 Mineral Penting untuk Badan

  Ada banyak jenis mineral yang diperlukan oleh badan kita dan setiap satunya mempunyai manfaat yan berbeza. Kekurangan setiap mineral tersebut walaupun sedikit akan mempengaruhi fungsi badan. Kebanyakan mineral diperlukan oleh badan untuk metabolisme badan, keseimbangan air, kesihatan tulang dan beratus-ratus jenis fungsi kecil lain yang amat membantu dalam meningkatkan tahap kesihatan seseorang. Faedah Zat…

14 Manfaat Halba untuk Kesihatan

  Berikut adalah 14 mendapat manfaat halba untuk kesihatan. # 1 Merendahkan kolesterol darah Menurut kajian [1] halba membantu mengurangkan paras kolesterol, terutama daripada lipoprotein berketumpatan rendah (LDL). Mereka dikenali untuk menjadi sumber yang kaya dengan saponin steroid yang menghalang penyerapan kolesterol dan trigliserida. Berikut adalah cara untuk mengurangkan tahap kolesterol secara semula jadi. Kolesterol…

13 Manfaat Minum Air Suam

Kebanyakan antara kita tahu bahaw air adalah penting untuk kelangsungan hidup kita. Kita selalu dengar semua doktor mengatakan bahawa kita perlu minum paling kurang lapan gelas air sehari. Walau bagaimana pun kebanyakan orang tidak tahu tentang manfaat hebat apabila meminum air panas atau suam dan mafaat ini tidak diperolehi dari apabila kita minum air sejuk….

Adakah Minyak Kelapa Dara (VCO) Merawat Jerawat atau menjadikannya bertambah buruk?

Jerawat merupakan penyakit kulit yang biasa dihadapi oleh hampir 80% orang sepanjang hidup mereka. Ianya paling biasa dihadapai oleh golongan remaja. Mutakhir ini sudah ramai orang yang mula menggunakan minyak kelapa dara untuk merawat jerawat kerana ia mempunyai banyak ciri-ciri kesihatan. Ia digunakan samada dengan menyapu minyak kelapa pada kulit atau memakannya. Apa yang menyebabkan…

Green Vita Multi Vitamin Rambut

GREEN VITA MENGANDUNGI SEMUA ASID AMINO, MINERAL DAN VITAMIN YANG DIPERLUKAN OLEH RAMBUT. Kesihatan badan kita boleh dilihat berdasarkan keadaan rambut kita. Apabila badan sihat, rambut akan lebat dan bersinar.  Kehilangan dan kerosakan rambut akan berlaku sekiranya kita badan kita mengalami masalah kesihatan atau kekurangan nutrisi. Sekiranya perkara ini terjadi maka pengambilan jumlah Asid Amino,…

Green Vita Untuk Rambut Gugur dan Masalah Botak

Rambut gugur yang kronik memang merimaskan, seperti ✔ Rambut Gugur Dan Jarang? ✔ Kulit kepala Gatal? ✔ Kepala dah hampir Botak? ✔ Pegang je rambut mesti ada yang melekat kat tangan. ✔ Kat tudung penuh rambut. ✔ Nak masak pun bimbang rambut jatuh dalam makanan. ✔ Rambut gugur berselerakan atas lantai, kat bantal, dalam bilik…